fredag den 21. september 2012

Mussemors Middagsselskab vol. 1

Igår afholdt jeg for første gang et lille arrangement, jeg kalder Mussemors Middagsselskab. Det går ud på, at jeg ca. en gang om måneden inviterer en bunke af mine venner til middag, gennem en gruppe og en begivenhed på facebook. De betaler en lille skilling for et (forhåbentlig) godt måltid, og jeg får lov at øve mig i, at lave mad, hvilket jeg holder meget af. Især hvis der er nogen der sidder og siger uhm.. når de spiser det!

Jeg går meget op i økologi og prøver at spise efter sæsonen. Det er selvfølgelig også gældende for Mussemors, derfor fik vi igår svamperisotto, med svenske kantereller og kyllingelår. Kyllingen er fra De 5 Gårde, da de lader til at være rimelig gode ved deres dyr, men de selvfølgelig ikke økologiske. Jeg ville gerne købe øko-kylling, men det er simpelthen for dyrt! Jeg kunne selvfølgelig bare lade være, at købe kylling, men jeg har heller ikke lyst til at gå på kompromis med min ret. Til gengæld køber jeg ikke kylling så tit.
Sammen med risotto og kylling fik vi en gulerodssalat af tre farver gulerødder, med olivenolie, citron og persille. Og desserten ej at forglemme. En æblecrumble af æbler plukket forskellige steder i nordsjælland, med en klat cremefraiche-flødeskum.

Her er et par billeder af hvordan det så ud:










Ingen kommentarer:

Send en kommentar