mandag den 17. september 2012

På sjettedagen..

Woops. Så gik der lige seks dage, hvor jeg ikke fik skrevet et ord. Eftersom denne blog ingen læsere har, så har jeg dog kun dårlig samvittighed overfor mig selv, men det er selvfølgelig også værd at tage med. Retfærdiggørelse: Jeg har haft travlt med at lave sjove ting; og ingenting. 
   Jeg laver meget ingenting i denne tid, mellem afslutningen af "Tekken" den 31. august og start på spansk den 24. september. Det vil sige, at jeg vågner om morgenen når kirken i min gård bimler og bamler, i hvad der føles som ti minutter, ca kl 08 hver morgen (undtagen søndag). Så ligger jeg i min seng og læser lidt i Filmmagasinet Ekko. Jeg står op, laver noget te, og snakker lidt med J(en af mine bedste veninder, som jeg også deler lejlighed med) og C(hendes kæreste, der nærmest bor her lige pt.), hvis de er hjemme/oppe, eller ser lidt Go' morgen Danmark (guilty pleasure, ja!) mens jeg spiser morgenmad. Jeg går nogle lange ture omkring søerne eller i Københavns parker, men min kaffefyldte termokop og P1's Filmland podcast i ørene. Jeg har hørt omkring 16 afsnit af en times varighed på de sidste to uger, og jeg tror næsten jeg ville kunne kende Per Juul Carlsen, hvis jeg hørte ham. Det betyder dog ikke at jeg hat gået 16 timer på to uger. Jeg har også hørt det på et par andre tidspunkter, bla. da jeg malede mit spisebord forleden dag. Det så sådan her ud (Se bort fra vasketøjet der hænger til tørre på stolene): 
Jeg har også haft alt tøj ude af skabet og foldet det sammen, og lavet en ny omgang müsli og hjulpet min mor med mere arbejde. Og læst lidt mere i Ekko og i Ernest Hemingway The sun also rises, som jeg er igang med. Den er god, og letlæselig på trods af at den er megagammel. Den suger mig ind i 20'ernes Paris, lidt som i Woody Allens Midnight in Paris, og giver mig en uafrystelig lyst til at tage til Paris og gå rundt og gå rundt og rundt og rundt. Gerne sammen med N, som kender byen relativt godt, eftersom han har boet der i tre måneder heldige skid.

I lørdags var jeg til min gode veninde S's forsinket-fødselsdags fest, hvor vi lavede lækker tapas, og fik Jello-shots. Hun er fra Norge, og der er efter sigende ingen fest i Norge uden Jello. I dette tilfælde så tilsat Malibu, farvestoffer og smagsstoffer og modeleret ned i udhulede citronskaller. Lyder det flobber-agtigt og halvklamt. Dét var det faktisk ikke. Det var helt ok, men jeg vil sige to var rigeligt til en nybegynder som jeg. Én med "appelsin" og en med "kiwi".

Tapas: Carpaccio, grøntsagsstænger m dip, Øko vesterhavsost, Primadonna, Cheddar, Øko Chorizo m Jalapeños , chips, Artiskok pesto og brød fra Lagkagehuset.
Det bliver alt for nu. Jeg var på Fortunen og spise i onsdags, men det må jeg skrive om en anden dag. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar