lørdag den 13. oktober 2012

Craft Dinner på Amager

Igår aftes var jeg til min venindes fødselsdag/indflytter middag på Amager.
Hun er halvt englænder, halvt canadier, men har boet i Danmark i mangemange år, og hun synes det var på tide at indvie sine veninder i nogle af de canadisk/amerikanske mad-traditioner, hun var glad for som barn.
Jeg lavede det her kort til hende, med tre flag på (det Canadiske er ikke helt rigtigt.. shhss.):


Menuen stod på én hovedret, og tre (læs: sukkershok) desserter! Hovedretten, som blev kaldt "en klassisk Craft dinner" (troede jeg) bestod af Mac'n'Cheese. Fra en æske vel og mærke. En æske af navnet Kraft, deraf Kraft dinner, som det så i virkeligheden hed. Synes også det var lidt, overdrevet, da Craft jo betyder håndværk, og der lod ikke til at være meget håndværk i at lave retten. Se bare:


1. Kog Pasta. 2. Tilføj oste(og måske fløde)pulver. 3. Rør rundt. Done!
Denne ret, som smagte fint, men ikke af særligt meget, ville egne sig godt til tømmermænd, tror jeg. Nem, lidt fedtet, ostet. Men denne Kraft-æske er vist ikke så nem at skaffe, så vi diskuterede om man kunne lave en version med pasta, knuste ostepops, og en sjat fløde... ja.. Det bliver nok ikke mig der tester det.

Første dessert bestod af min venindes nye hobby, Cupcakes. Vi skulle selv dekorere dem, med små (halve!) skumfiduser, dyppet i farvet sukker, så vores kager kom til, at lige blomster!
De blev flotte, men liige lovlig søde til min smag.


De tre steps til en marshmellow-blosmter-cupcake.
Min færdige kage.
Alle de færdige kager. Flot ser det ud, men det tog også tid.
Efter denne lille sukkerbombe holdt vi en vin- og snakkepause.
Der blev dog på forunderlig vis plads til begge de andre desserter: Rice Crispies Squares (prøv at sig det hurtigt, et par gange i træk..) og Vanilla Pudding m Bær. Vanillie buddidingen smagte godt, men meget lig kagecreme, og bærenes friskhed var en godt suplement! Rice Crispies Squares, består simpelthen at 1. rice crispies og 2. smeltede skumfiduser. Vi talte om at lidt mørk chokolade ville have været lækkert i, fordi at give lidt bitter knas.
Rice Crispies Squares, inden den blev skåret ud i, ja, firkanter.
Vanilla Pudding. Fin med det lille hjerte.
Det var en rigtig hyggelig aften, og jeg var så helig at finde en øko-rødvin på tilbud i Brugsen til 40,-. Bagefter jeg med N (kæresten) til en lille fest i et kollektiv ved HC Andersens Boulevard, øl og cigaretter og en lang snak om film.
Til sidst et billede af min gave, som jeg havde navngivet det lyserøde helvede.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar