torsdag den 4. oktober 2012

Den Store Pæredyst

I tirsdags var der finale i DR's nye publikums-basker Den Store Bagedyst. 
Jeg har et ømt punkt for de fleste programmer hvor der indgår madlavning, og har selvfølgelig også fulgte troligt med i Den Store Bagedyst. I anledningen af at 1: der var finale, og 2: jeg havde mange mange pærer, inviterede jeg kæreste og venner over til finale, kaffe og pæretærte. Jeg har nemlig lææænge haft lyst til at prøve en opskrift af fra bloggen The Food Club på en pæretærte me. karamel.
Det blev en rigtig god tærte og det var smadder hyggeligt, lige indtil Nana vand bagedysten. Det var nemlig Christian der skulle have vundet. 200%. J og Jeg var dybt utilfredse (vi gik mest op i det), og jeg var lige ved at oprette en anti-gruppe på Facebook og skrive et læserbrev! Men det har jeg ikke gjort, bare rolig. Og vi hyggede os da også bagefter!

Her er et par billeder af kagen og processen og her er et link til selve opskriften.
 Dåsen i gryden er kondenseret mælk (20,- Irma), det består af sødmælk og sukker, men når man koger det i tre timer, bliver det til flydende, eller sådan, blød-smør-konsistens, karamel!  Genialt!



Soon-to-be-mørdej



To slags selvplukkede pærer fra Fejø, og usaltede pistacie nødder.
Den færdige tærte. Det gik da meget godt?
En klat cremefraiche, så kører den.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar