tirsdag den 9. oktober 2012

En uge fremkaldt.

En uge er gået siden sidste indlæg. En uge hvor jeg har lavet mange hyggelige småting.
Det her indlæg bliver en slags foto-fremkaldelse af den uge, fordi jeg i form af min Iphone, altid har et kamera med, og har en svaghed for at tage instagram-billeder af alt, særligt min mad/drikke.

I onsdags fulgte jeg C ind til Hovedbanegården, og tænkte at jeg ville gå en tur nede ved kanalen, i stedet for en sædvanlige rundt om søerne. Der er også smadder fint dernede - en blanding af ny og gammel arkitektur, bla. Langebro, Den sorte diamant, de store røde murstensbygninger på den anden side af vandet. Jeg gik langs kanalen og så ind mod Kongens Nytorv af Herluf Trolles gade, der ligger lidt inden Nyhavn. Det er skønt at se nye sider af sin yndlingsby, og der er mange smukke gamle huse og lidt caféer og antikbutikker i det område.


Kærligheds streetart.
Efter skole samme dag, hentede jeg mad hos J i Smag i Torvehallerne. Da jeg kom hjem havde jeg en lille hyggestund med mig selv, en kom citrongræs/ingefær te, tre blade og en god Lp på pladespilleren. 
Det er dejligt at det er blevet den årstid hvor man ikke får dårlig samvittighed over at være indenfor, og hvor man kan tænde (alt for mange) stearinlys!


Det er jo også den årstid hvor jeg, som en femårig, ikke kan lade være at samle kastanjer op. Hvad bruger jeg dem til? Ikke en disse. Jeg nulre dem i lommen, tager dem med hjem, hvor de ligger lidt, inden jeg smider dem ud igen.


Torsdag mødtes jeg min veninde IM, til en kop kaffe og et par cigaretter og en masse ord. Vi flottede os lidt, og købte kaffe ved Coffee Collective. Deres dobbelt cortado, er simpelthen uovertruffen!


Fredag mødtes jeg med min søde Far, igen ved Torvehallerne. Jeg havde forinden gjort rent på Vendersgade, og var gået forbi Kalaset på vej derhen, og det endte faktisk med at vi gik derhen. Det kan være lidt svært at finde et sted at sidde i Torvehallerne, når det ikke er vejr til at sidde ude. Dét var det ikke. Og desuden har de jo tilfældigvis super pandekager på Kalaset. Dem fik vi. Blåbærpandekager  med sirup og mynteblade, og to kopper stille-og-rolig-filterkaffe. Mmm.


Lørdag skulle jeg have haft den fedeste fest i DR Koncerthus, med LCD Soundsystem film- og Musik, sammen med N og hans venner. Forinden havde vi været i Rezet store til gratis øl, og alt var godt! Desværre fik jeg det ualmindeligt dårligt ti minutter inde i filmen, og N måtte følge mig hjem. 
Jeg havde verdens største nedtur på dagen efter. Jeg havde glædet mig virkelig meget og det var mega hyggeligt, og fra de ene minut til det andet, ja. Så skete der et eller andet.. Så jeg gik glip af det hele. ØV BØV!
Da jeg var kommet lidt over det (var ret ked af det), havde jeg en rigtig hyggelig søndag med N. Vi var først hos ham med et par af drengene, hvor vi spiste pastasalat og så alt for meget helt-vildt-dårligt-og-pinligt-reality. Så tog vi hjem til mig og gik en aftentur forbi CH på Kaffeplantagen, og fik en to-go kaffe. Vi nåede lige hjem til Forbrydelsen.
Igår havde jeg fri, så jeg var til yoga og spise sen morgenmad i selskab med P6 Beat og min Ipad.


Klokken 16 cyklede N og jeg ud til DR-byen for at hente en glemt jakke. Det er en fin tur derud og det et interessant område at cykle lidt rundt i. Alt det nye, midt i den her ude-af-byen-natur.
Om aftenen lavede jeg Ratatouille og Æblekage (stadig Fejø frugt), og vi lå igen ret meget på sofaen. Nogen havde andendags tømmermænd gæt selv.


Simpel æblekage: mørdej, æbler m. sukker, kanel og kardemumme, og et par klatter af karamellen fra sidste indlæg.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar