tirsdag den 23. oktober 2012

Sommerhustur part one.

Jeg er en af de få heldige, der lige har haft efterårsferie!
Den blev udnyttet til fulde, og størstedelen af den tilbragte jeg i min mor's families sommerhus i Smidstrup stand, tæt ved Gilleleje.




Selvom sommerhuset tilhører min mors familie, så har min far (det er en lang historie) boet der midlertidigt et lille stykke tid. Lørdag tilbragte jeg derfor sammen med ham.

Han hentede mig, efter at have købt hindbærsnitter i Lauras i Torvehallerne (læs: uhmmmm), og så kørte vi ellers nordpå. Vi lavede Band-navne-legen-fra-p3, den hvor den ene skal sige et band/en musiker, og så skal den anden sige et nyt band/ny musiker, der begynder med bogstavet den forrige sluttede med. Eks. 1: David Bowie 2: Efterklang. Det er ret god træning for hjernen tror jeg. Og det er sjovt samtidig (:


Der var stadig et par brombær at finde.


Sidst jeg var der, var med mine venner i sommer, hvor solen skinnede, græsset var grønt og himlen var blå! På denne oktoberlørdag så det anderledes ud. Himlen var gråmeleret, græsset var mørkegrønt og træer og buske brune og orange - anderledes, men slet ikke dårligt!


Vi lavede noget te, kiggede på et gammel fotoalbum og spillede kort.




For at skabe appetit til den (dejligt)store hindbærsnitte, gik vi en lille tur ned til vandet. Der var meget flot og køligt og tomt for mennesker. Det er som om man nogen gange lige bliver rusket op i, og får klaret hovedet, når man kigger ud over sådan et hav. 





Så vi kom hjem hentede vi brænde, tændte op, lavede kaffe, spiste hindbærsnitter og snakkede lidt om min fars nye lejlighed - som jeg får lov til at være "indretningsarkitekt" på! Hurra. Ikea - vi ses!



Om aftenen kom min lillebror til middag og rødvin. Min lillebror havde ønsket "noget med kød, og sovs" så vi fik en oksesteg i ovnen, med hasselbach kartofler, bernaise og en salat. Dertil fik vi bla. en dejlig spansk vin fra 2003, der dog havde verdens grimmeste etiket. Det var ironisk nok den jeg havde set i Brugsen og sagt "ih, jeg bliver så påvirket af vin-etiketterne. Jeg vill fx. aldrig købe den her vin"... men så kom vinmanden og forklarede hvad det var...


Det var en rigtig fin dag, og en hyggelig aften (:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar