onsdag den 26. december 2012

Juleaften gennem Instagram

Det er anden juledag ca 45 minutter endnu og så er julen vel egentlig slut. Derfor synes jeg det var på plads med et lille tilbageblik på min juleaften, som blev fejret hos min mor i Fredensborg, sammen med min lillebror og min far. Det var en utrolig dejlig dag. Jeg vil også lige ønske, hvem der nu måtte læse med :
Det første jeg gjorde efter morgenmaden, var at sætte risengrød over til ris à la mande. Den kom i en "høkasse" for 1. at blive færdig uden at brænde på og 2. at være god mod miljøet og strømregningen.
På billedet ligger Charlie og passer på den.

 Bagefter var vi oppe på den juletræs-gård hvor min lillebror har arbejdet siden midt november, for at hente et juletræ. Der var mange dyr.
 Da vi kom hjem spiste vi frokost og så pyntede jeg juletræet. Lidt senere kom min far, hvilket betød at vi kunne gå igang med at spille Wiseman, et quiz spil min bror og hans venner har splejset om til en spille-klub-ting, men som vi har lånt, og som er godt! Til det tog vi hul på den første vin, en meget dejlig Brunello som min vin-far havde med. mmm...
Inden vi blev færdige med spillet måtte vi dog igang med maden, det endte således:
 Små kartofler, rødkål med tørrede tranebær, der kun lige har været i wokken med lidt appelsinsaft og jordbæreddike, en grøn salat (en ny slags som er en blanding af iceberg og romaine = roberg) med granatæble, og så selvfølgelig and og sovs. Jeg dækkede bordet, og lagde et lille skrabelod under bestikket, som jeg havde købt fordi jeg vandt 50,- på min julekalender.
Vi fik en lille snaps til!





Her til sidst har vi så juletræet. Der kom fine levende lys på til trods for at min mor havde glemt at købe noget. Vi fandt 7, min far havde 8 med, og så fandt vi nogen lange kerter der blev klippet til tre små lys, og noge grønne og pink fødselsdagslys der kom på også.


Det var juleaften gennem mit instagram, jeg har nemlig ikke mit kamerakabel med op til min mor, hvor jeg stadig er, og eftersom min computer pludselig ikke vil registrere mit SD-kort er der ikke så meget at gøre.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar