onsdag den 19. december 2012

Juleguf!

Der er blevet lavet en del juleguf og knas her i hjemmet på det sidste. Jeg har lavet konfekt og karameller og både veninder og mor har været forbi til småkagebagning.
Der er ikke så meget at sige andet end, nammenam. Se engnag:

Det hele er hjemmelavet og der er: (med uret)Karameller med ristede mandler, mørke chokoladetrøfler med kakao og lakridspulver, mandler med marcipan, chokolade og solbærpulver, marcipankugler med kastanjesirup, chokolade og solbærpulver, nougatkugler med hasselnødde krokant, chokolade og frysetørret hindbær, og i midten øko-abrikoser med chokolade og hakkede pistacienødder.
Jeg gjorde et stort nummer ud af, at få chokoladen blank og sprød - ikke hvid og lidt blød som normalt. Jeg læste her hvordan. Det var lidt besværligt i længden, men det ar det værd!

Her er fra den første bagedag: Kardemummekugler (Camilla Plums opskrift) og Småkager med kanel og appelsin, den ene halvdel (de firkantede) med stykker af syltet pomerens.


De runde appelsin/kanel kager fik lidt appelsinglasur. Hjerterne er af dejen fra min mors nøddehorn, som ses herunder. Vi lavede også hendes vaniljede vanille kranse, som jeg af en eller anden grund ikke har et billede af :(
 

Efter bagning spiste vi risengrød. S var også kommet forbi - Vores alles første risengrød i år. Måske (desværre) også min sidste?


Forleden var både S og L forbi hos J og jeg, til Glögg og Gingerbread-bagning. Vi havde en del besvær med det faktisk - brugte denne opskrift. Men det lykkedes dog at lave en ordenlig omgang, og de smagte da godt! Men ikke nær så krydret som jeg havde håbet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar