mandag den 17. december 2012

Kogebogen - Grøskarsuppe

Det er længe siden der har været et kogebogsindlæg, så her kommer en Græskarsuppe, som jeg lavede for et par uger siden.
Vi starter med ingrediensbilledet: Øko hokkaido, dansk knoldselleri, løg (rød eller alm.), hvidløg, ingefør og chili.


Man skærer alle ingredienser ud og svitser løg og hvidløg i olie. smider man græskar og selleri i gryden, så det lige får lidt varme. Imens kan man rive ingefær fint, og hakke chilien.
Det kommes i gryden sammen med vandet og gerne lidt boullion, jeg brugte løst boullionkrydderi, fra Krydderiet.
Lad det koge til grøntsagerne er bløde, og giv det en tur med blenderen. Tag evt. lidt af vædes fra inden blendning, så kan det tilsættes hvis det er.
Når den er blendet, kan man begynde at smage til med salt, peber og krydderier efter smag.
Rist gerne lidt græskarkerner (jeg havde kun solsikke, det var også fint) på panden med lidt olie og salt for at give lidt knas. Vi spiste suppen med krydrede rugbrødsboller fra Il Fornaio i Torvehallerne.
 Denne suppe var meget mere vellykket end den forrige, dog lidt stærk. Jeg brugte en Carrot chili, som jeg har en plante med, og dén er lidt heftig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar