mandag den 12. november 2012

En par gode weekender




Jeg har været lidt stille på bloggen på det sidste. Men jeg har til gengæld lavet noget fine fine ting. Dette indlæg bliver derfor en slags billedstorm, et recap af de sidste to uger,  om man vil.

Billedet her til venstre er fra fredag den anden november - også kaldet J-dag. Dette var dog ikke noget jeg fejrede, men N og jeg fik en "fyraftens" øl inde i byen, delte en flaske rødvin derhjemme mens vi hørte den her, tog videre på to J-dags fyldte værtshuse for at møde nogen venner, og delte en halv grill kylling med pommes frites til på vej hjem. En rigtig god aften :)









Morgenen efter gik jeg ud for at købte lidt ind til morgenmad/brunch, og lavede dette fine morgenbord.
Jeg elsker morgenmad og tager mange billeder heraf.
Ja, jeg ved godt det er underligt, men jeg elsker det.
De flotte roser i baggrunden havde jeg fået af min far, der var til middag om torsdagen.







Efter morgenmad og et afsnit af Spise med Price på computeren havde vi samlet os sammen til at komme afsted til Glyptoteket. Det har vi længe snakket om, og det er gratis om søndagen. Der er FINT. Jeg glæder mig til at se de S/H billeder jeg tog med Nikon'et.

 

Halvvejs i den efterfølgende uge spise N og jeg Onsdags Omakase fra Letz Sushi på Elmegade. Ti stykker sushi (to slags maki) for 50,-!! Umme numme!

Jeg havde gået en rigtig lang tur inden jeg hentede sushien, der skal afhentes mellem 12 og 15, og ig møder jo 12.30 - men min gåtur løb fra mig, så jeg kom lidt for sent i skole.. tsts..
Det var rigtig godt vejr, så jeg tog min nye gå-tur makker Nikon (se billede herunder) med og gik.
Jeg gik hjemmefra ned langs søerne til Østerbrogade, som jeg gik til højre ad, for at komme op til kastellet. Inden jeg gik ind på kastellet købte jeg en kaffe i 7/11 som tilfældigvis kun kostede 11 kroner den dag - den 7. i 11.
Jeg gik rundt på kastellet og hen langs vandet til skuespil huset. Så blev jeg sulten og købte en rugbrødsbolle hos Emmerys, som jeg spiste på vej ned ad Kgs. Nytorv og Gothersgade på vej mod Elmegade. Jeg fik sushien og hastede hjem, for at opdage at jeg havde tabt mit dankort. pis.. Kom et kvarter for sent, men var alligevel nummer to fremmødte den dag.


Min gåtursmakker er min mors gamle analoge Nikon. Det siger en dejlig lyd når man knipser billederne af. Lige nu er der en sort/ hvid film i. Jeg er meget spændt på at se billederne.











Torsdag var jeg til middag hos min mormor i Charlottenlund. Hun laver sjældent mad og vi skulle også have købt noget ude, men så ombestemte hun sig alligevel, fordi jeg havde sagt jeg gerne ville hjælpe til. Vi fik to super fine kalve bøffer, med knoldselleri (som vi begge elsker) og broccoli på panden, og små fine kartofler. Jeg fik en lækker sennep (jeg elsker også sennep) med chili og peberfrugt, eller sådan noget lækkert i, til.

Til dessert fik vi kaffe fra Nespresso maskinen, og min mormors hjemmelavede æblekage. Hun laver sin egen rasp-nødde blanding som hun rister på panden, i stedet for almindelig æblekage rasp eller markroner. Det er lækkert fordi det knaser og ikke er for sødt.


I lørdags havde vi et par venner på besøg til Mortens Aften middag. Jeg skulle lave mad, og det blev en lidt alternativ menu, eftersom jeg havde købe hanebryst i stedet for andebryst. Flot.... Det var heldigvis kun rødkålssalaten der antydede Mortens Aften så det gik. Det smagte godt, og alle var glade! Til dessert havde jeg lavet Gane og Gaffels / Camilla Plums Citronfromage. Jeg lavede lidt crumble til at drysse på, i stedet for den hvide chokolade. Nøj, den smagte altså godt, undskyld jeg siger det. Massere af citron, og dejlig luftig. Det er ikke sidste gang! (:


N og jeg fik også noget af den søndag, efter en omgang Pyt-i-Pande (læs: biksemad), mens vi så Forbrydelsen. Vi havde gået en tur i Landbohøjskolens park, hvor der var finde lyserøde skyer.


Nu er jeg færdig med at ævle løs. Idag har jeg gået en fin formiddags tur i Botanisk Have, igen med Nikon om halsen. Der var flot og farverigt. Og så var der det her sjove skilt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar