tirsdag den 27. november 2012

Task #5


After Effects... Det har længe siddet på min Doc og på min To do liste og ventet. Her til aften har jeg endelig fået taget mig sammen til at lave en lille-lille animation. Da jeg gik på højskole lavede J og jeg en kort animation i genren Kinetic Typography, som i bund og grund betyder animeret tekst.
Det er det samme jeg har kastet mig ud i idag, det var dog ikke meget (ingenting?) jeg kunne huske, så det var godt jeg havde J ved min side, hun har nemlig haft det for nyligt i skolen.

Her er et par billeder af processen, jeg fandt nemlig også langt om længe ud af hvad genvejen til at tage et skærmbillede var.

Først skrev jeg en lille relevant tekst.

Så animerede jeg dens position. Det gør man ret nemt, med anchor points.

Derefter lavede jeg en grøn kasse, der skulle danne baggrund for en ny tekst. Den blev animeret til at vokse frem fra ingenting.

Den nye tekst blev animeret i position ligesom de første, bare oppefra og ned.

Her er tre af ordene fra anden sætning, de ligger i lag lidt som i photoshop. Til venstre er alle de måder man kan animere teksten på, til højre er tidslinjen med anker punkterne på.

Sidste tekst animation inden de 30 sekunder er gået.
 Se det færdige resultat her: https://vimeo.com/54318456



Ingen kommentarer:

Send en kommentar