torsdag den 29. november 2012

Kvalitets weekend

Sidste weekend var god. Den bød på både, mor, mormor, Louisiana, øllebrød og julemarked.
Fredag (hvor jeg jo har fri!) lagde jeg ud med yoga, inden jeg og min mor spiste en dejlig frokost hos min mormor (fiskedeller, laksetatar, ost, brød fra Lagkagehuset, kage... mm). Vi fik også lige snakket lidt om min mormors årligt julefrokost den 26. dec, hvor vi plejer at få mad udefra, men hvor jeg skal lave mad i år (til 15 pers.!).
Om aftenen, efter en lille morfar, tog mutti og jeg på Louisiana,Nordsjællands museum for moderne kunst, nok mit yndlingsmuseum. Der er en rigtig god portræt udstilling, som vi så. Jeg var også en tur inde i Yayoi Kusamas optur-lyskasse-værk.




Lørdag var jeg på Grød med S, hvor det denne gang lykkedes mig at få øllebrød. Den var god. Lidt kerner i, ikke for bitter, og med æble og skyr ovenpå.


Mætte og glade tog cyklede vi ud til Holmen til Designskolens Julemarked. Der var mange flotte ting (og mange grimme..), og selvom min plan var ikke at købe noget, endte jeg alligevel med at løbe disse to fine fine skåle. Pigen der solgte dem gav mig dem billigere, fordi jeg ikke kunne vælge (:


Her er de med lidt af slikket fra Hemmakväll! Jeg er meget glad for dem, særligt på bordet fra HAY.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar