søndag den 10. februar 2013

Andy Warhol

I onsdags var jeg på Louisiana for at se udstillingen med Andy Warhols tidlige tegninger. Det er noget helt andet end hans mere kendte pop-art værker, og jeg er ret vild med dem. De er ret simple og lidt skæve. Der var også en fin dokumentar af britiske David Bailey, som havde fået lov at følge Andy lidt rundt, så man kan se hvem han er rigtigt. Og han er sgu lidt speciel. Det er ikke til at sige om det er påtaget eller ej, men hvis man kommer forbi Louisiana, skal man helt sikkert tage sig tid til at se den!

Fra dokumentaren.  
Flot udsigt fra cafeen, hvor jeg fik en kop kaffe.


Man måtte ikke tage billeder, men jeg fik nu lusket mig til det er. De to ovenover har jeg fundet på google.
Der er så smukt på Louisiana. Her kan man se ud til den lille sø og haven. Man kan også skimte to Giacometti skulpturer i mellem tremmerne.
Jeg vil helt klart anbefale denne udstilling. De har også lige åbnet en ny, med britiske Tara Donovan som laver installationer. Besøg deres hjemmeside her.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar