mandag den 11. februar 2013

Madudfordring #2 Butternutsquash risotto

Butternut squash. En mærkværdig grøntsag. Ligner en forvokset pære parret med et græskar, og har i min logik ikke noget med squash at gøre. Ved at læse på Wikipedia forstår jeg dog at græskar og squash, det der også for nogen hedder zucchini, er i familie. Den minder nu meget om græskar, sådan sødlig i smagen, men skrallen kan snildt spises og den skal ikke tilberedes nær så længe.

Nå men pointen er at jeg forleden dag havde en håndfuld søde veninder til middag, og jeg begav mig i kast med Madudfordring #2 - Risotto med Butternut squash og porre.
Jeg fulgte opskriften fra bloggen Love&Lemons, men med lidt blandede friske krydderurter, og så tilføjede en lille stegt parma til sidst - ikke dumt!
Det endte meget godt:
 Som man kan se ligger squashen ligsom i tern i risottoen, og det bliver i min optik risotto med butternut squash, og ikke butternut squash risotto. For at få det skal squashen nok i fra begyndelsen, og i mindre stykker, så den integreres mere. Jeg ville nok gøre det 50/50 næste gang.
Tag dog ikke fejl af, at det smagte dejligt alligevel!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar